Anne Sofie: Mødet med værtsfamilien og ankomstlejr

September 01, 2016 10:57

16. august

Så er mit eventyr begyndt! Jeg har dog ikke mødt min værtsfamilie endnu. Det sker på fredag, og jeg glæder mig!😱😱
I denne uge er jeg på ankomstlejr som er et forberedelseskursus, hvilket er mega hyggeligt, fordi jeg skaber en masse gode bånd med en masse andre udvekslingsstudenter, som også skal være her i 🇩🇪 de næste 11 måneder! DK vi ses igen d 7. Juli

19. august

Nu har jeg mødt min værtsfamilie, og de er simpelthen så søde. :)

Jeg skulle videre fra ankomstlejren til min værtsfamilie d. 19. August. Hvor vi havde pakket vores ting, og tog med en bus til Hamborg, hvor jeg skulle med tog fra Hamborg til Stade. Vi var ca. 2 timer på togstationen. Jeg kørte selv med toget, hvor andre fra kurset tog det sammen med andre fra ankomstlejren . Da jeg ankom til Stade, stod min værtsfamilie og ventede på mig. Vi kørte hjem, så jeg kunne få lidt at spise og få pakket ud. Derefter kørte vi tilbage til Stade hvor vi fik taget et billede af mig, og vi fik en is, og så fortalte de mig lidt om Stade og viste mig lidt rundt (i gågaden) Derefter tog vi hjem, og vi så lidt fjernsyn, Linnea (den yngste på 14) og jeg gik ind på mit værelse hvor vi satte os på min (vand)seng og så Pirates Of The Carribean. Og derefter gik vi i seng.

20. August,
Vi spiste morgenmad sammen, og derefter kørte Janette(værtsmor), Linnea og jeg ind til Stade, hvor Janette og jeg skulle handle ind, og Linnea skulle købe en gave til sin veninde. I Tyskland spiser de fleste varm mad til frokost og kold mad til aftensmad. Jeg spurgte om jeg gerne måtte lave frokost, og det fik jeg lov til så jeg lavede en dansk ret (Hakkebøf med løg, spaghetti og championsauce). Derefter hjalp jeg Linnea med at bage små cupcakes, som hun skulle have med i biffen. Derefter cyklede vi en tur ned til en smuk sø og tog nogle billeder med mit kamera. :)
Uwe og Janette skulle hver i sær noget. Uwe var til fodboldkamp og Janette skulle se et skuespil i Stade, så jeg var selv hjemme med mine søstre, vi så ratatouille og fik aftensmad, så kom Uwe hjem og sent kom Janette hjem, så gik vi i seng.

21. August
Idag fik vi morgenmad og så gik vi (Linnea, Ylva og jeg) ud i deres skov, og snakkede. Lidt senere kørte vi ud til Uwes far, og derefter skulle Linnea i biffen med sine veninder/venner, og så tog vi andre på restaurant ved siden af biografen.
Da vi var færdige med at spise kørte vi hjem og så fjernsyn.

Der bliver snakket meget tysk, og i morgen starter jeg i skole. Det er rigtig hyggeligt her og jeg håber alle har det godt i Danmark.